torstai 1. tammikuuta 2015

MINÄ KANS!

Todellakin...pari vuotta kirjablogeja ahkerasti seuranneena oon tullut siihen tulokseen, että MINÄ KANS haluan perustaa oman kirjablogin. Kaipa tämä HALU perustuu aika pitkälle siihen, että mielestäni minulla on jotain uutta ja erilaista annettavaa tänne Blogistaniaan. Ja kaipa koen sen niin merkitykselliseksi, että teen näistä kirjoituksistani julkisia ja asetan näin itseni alttiiksi kaikenlaiselle arvostelulle.

Yksi TODELLINEN syy oman kirjablogin perustamiseen on vahva naisedustus täällä kirjaBLOGISTANIASSA (unohtamatta kuitenkaan muutamia varsin ansiokkaita miesbloggaajia). Vaikka en missään nimessä ole sovinisti, enkä noin muutenkaan voi itseäni tituleerata varsinaiseksi alfa-urokseksi, niin olen kuitenkin itse kaivannut myös "miehistä" näkökulmaa blogiteksteihin. Mitä se "miehinen näkökulma" sitten on? Siihen minulla ei ole mitään yksiselitteistä vastausta ja toivon, että tämän blogin myötä voin ainakin yrittää haarukoida jonkunlaista vastausta tuohon kysymykseen. Ja vastaus voi tietysti olla myöskin se, ettei kirjat ja kirjallisuus kaipaa mitään sukupuoleen sidottua näkökulmaa.

Toisin sanoen pidän erityisenä haasteenani löytää se OMA ÄÄNI, jonka kautta blogi hengittää ja ansaitsee olemassa olonsa. Uskon, että useista mahtavista kirjablogeista huolimatta (ihan käytännön syistä en lähde Teitä tässä luettelemaan, koska aivan takuuvarmasti unohtaisin jonkun ja se harmittaisi itseäni myöhemmin) blogosfäärissä on vielä tilaa, mikäli blogilla on jotain omanlaistaan sanottavaa ja kykyä löytää kiinnostavia näkökulmia meitä kaikkia niin innostavaan ja inspiroivaan kirjamaailmaan. Mitalin toinen puoli on luonnollisesti se, että mikäli omaa ääntä ei löydy, niin tämäkin blogi kuolee omaan tylsyyteensä.

Blogin nimestä haluan lähettää erikoiskiitokset Tuula-Liina Varikselle, joka käsittääkseni ensimmäisenä julkisesti käytti termiä MUTUHUTTUA. Ja määrittelikin tuon termin niin napakasti, että siitähän minä vallan riemastuin ja ihan motoksi asti tämän sanakyhäelmän  nappasin. Toivottavasti minä pystyn tuottamaan tavaraa tänne blogiini paljon ja laadusta en kyllä lähde lupailemaan mitään, todennäköisesti vähän niin ja näin; mielipiteitä kuuluu jokaisella bloggaajalla ollakin ja asiantuntemuksestahan loppujen lopuksi päättävät lukijat.

Kukkahattusetä kiittää ja kumartaa ja toivottaa KAIKKI lukijat tervetulleeksi MUTUHUTTUUN!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti